Alla veckans dagar.

publicerat i Vardag.;
Vem är det som har bestämmt att måndagen skall vara den första dagen på veckan. Varför kan man inte börja veckan med lite ledighet - som en lördag. Nej - det är för att vi skall börja veckan så jobbigt som möjligt med en måndag. Det är bara för att vi skall börja veckan med att veta att det är fem dagar till nästa ledighet. Åh, att jag inte kunde klura ut det tidigare. Plus att det är för att alla röda dagar på året skall infalla under en helg så att man enkelt och lätt inte skall kunna ta ledigt under en vardag - som en torsdag. Vem tycker egentligen om torsdagen. Inte jag i alla fall. Den känns som längst bort från fredagen, fast den bara håller i sig i tjugofyra timmar som alla andra dagar. Men den är en helt onödig dag om du frågar mig. Alla andra dagar borde få infalla - utom torsdagen som man kan kasta i en återvinningsstation. Tänk va roligt det skulle se ut om alla hade klippt ut torsdagen ur kalendrarna. Det skulle jag vilja se! Ha ha ha. Tänk då att om några år kanske julen utspelar sig mitt i sommaren. Då kan man ju inte klaga på den gråa och regniga vintern - och att man hellre önskade sig att man fick vara i ett varmt land och fira jul. Då skulle faktiskt det ske. Lite kul va? 

Jag vill få bort torsdagen och fram med julen på sommaren
SKÅL!

Kommentera inlägget här :