Den allvarsamma leken.

publicerat i Vardag.;
Kommer ni ihåg att jag läst den boken för ett tag sedan? Ni som gör det - förstod nog säkert att Hjalmar's (säkert) påhittade historia berörde mig ganska djupt... Men nu är det så att Louise och jag ska gå och se den pjäsen på stadsteatern den 25:e maj! Vem är lyckligast i världen tror ni? Ja inte är det Louise som inte har någon aning om vad hon har gett sig in på. Ha ha ha. Men jag är! Jag är skitglad! Hoppas bara att den är som jag har läst den - och att den inte skiljer sig allt för mycket från den historien. Jag hoppas bara att det inte var den dagen som kocken på mitt jobb skulle sticka iväg. Men å andra sidan så sa han faktiskt att jag skulle ha köket från MÅNDAG och inte SÖNDAG. Så jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen inte att det går ihop på något sätt. Jag måste få se den pjäsen om det så gäller mitt liv.

I värsta fall får dem stänga ned köket några timmar. Värre än så är det inte!
SKÅL.

Kommentera inlägget här :