Galen.

publicerat i Vardag.;
Kevin har fått ett sånt där sjungande kort som jag fått av min syster när jag fyllde elva eller tolv, och det tråkigaste är att jag gav honom den - frivilligt. Mycket dålig idé. Vet ni varför... Jo för nu vägrar han släppa den ifrån sig och han har den öppen precis hela tiden. Och jag tror den har spelat upp Happy birthday närmare tvåhundra gånger och jag tror jag är på snudden inpå att bli galen. Inte nog med att han lät den spela konstant i tio minuter. När jag väl fick tag på den så gick den inte att stänga igen - eller stänga igen gick alldeles utmärkt. Men det gick inte alls att få den att sluta låta. Och tänk er paniken som sprider sig i kroppen när man hör happy birthday i ensidigt ljud, snudd på fytiotusen gånger innan man får ljudet att sluta. Jag lovar - jag var nära på att bli galen ett tag. Kevin bara skrattade under hela mitt, banka-sönder-kortet-innan-jag-blir-galen projekt.

PHU, nu är det tyst och skönt igen, precis som det skall vara i mitt hus.
Annat än att Kevin gnäller lite över magen. Men det hör till...
SKÅL!

Kommentera inlägget här :