God eftermiddag.

publicerat i
Idag vaknade jag till världens grådis. Nästan som det var en dimma över grannområdet här nedanför oss. Inte för att det gjorde mig så mycket, man blir bara glad av att slippa se dem oranga höghusen någon timma eller två. Men nu är dem tillbaka fullt synliga framför mina ögon.

Inte nog med att vi gjorde om "lite" här hemma. Igår satte vi även upp en skiljevägg för köket och vardagsrummet. Så nu saknas det bara att måla den - sedan så satte vi igång och möblerade om i vardagsrummet - så det blev inte att jag gick och la mig förrän närmare halv tolv. Då var jag nog så trött och utmattad. Men nu börjar vi se resultat och börjar - tro det eller ej, faktiskt bli nöjda. Skönt det i alla fall. Det är bara ett hörnskåp som vi ska försöka få bort. Men jag ringde min kusin i morse (som jag pratar med allt för ofta - eller inte...) och han kanske ska dyka ned och kolla på skåpet i morgon. Dem har som sagt lite mer yta än vad vi har också - och dem gillar gammal stil mer än vad vi gör. Ehm. Dem bor ju ute på landet också - bland kossor och liknande. Så nu är det bara att hoppas på att det försvinner så att vi får lite plats att leva och bo på.

Jag har rensat ur i skafferiet i dag, dragit igång en tvätt - nu återstår det bara att hänga den också, sedan har jag städat rent i hela vardagsrummet och sovrummet så nu är det bara köket kvar. Vi har även satt upp en dörr i den andra ingången av köket - så nu blir köket ett eget rum, vilket kan vara skönt när man har besökare och Kevin ska sova i sin säng.

Just nu är jag bara nöjd och ingenting ser ut att kunna få ned mitt glada humör!
SKÅL!

Kommentera inlägget här :