Godmorgon, förkylningsveckan.

publicerat i Vardag.;
Jaha, då vaknar man med världens halsont och världens bästa röst. Jag som har klagat på min kompis att hon låter som Astrid, 91. Gud straffar vissa med det samma - säger dem ju. Han straffade mig i alla fall, nästan på en gång. Jag ska ändå - trots min sköna stämma dra mig iväg till skolan. Om jag inte får stanna kvar så får dem väll skicka hem mig, värre än så är det inte - och det tar dryga tio minuter för mig att gå. Låt mig säga såhär; Jag kan i alla fall inte servera idag. Jag tror jag plasserar mig själv i disken om jag skall vara ärlig. För vi har börjat med att en person har hand om disken - och ingenting mer. Så det arbetet är lite slappt - fram till alla gästerna har ätit upp, då man får allt arbete på en gång.

Men vi får se vart jag väljer att hamna idag. Jag känner mig i alla fall inte på topp för att laga någon mat.
Cheers.

Kommentera inlägget här :