Godmorgon grådis och trista sverige.

publicerat i Vardag.;

Idag är det dimma ute vilket betyder att vi troligtvis inte kommer få se den världsvana solen idag. Kevin är precis nyvaken och sitter framför "bompa". Han ser helt borta ut den stackaren. Men om det skulle vara så att anticimex kommer nu tidigt på morgonen så är allt förberätt och klart - och jag och Kevin är så "pigga och glada" över att få berätta vart vi har haft andra världskriget med myrorna någon stans. Idag är dock en sådan dag som myrorna håller sig borta - och kommer tillbaka igen när det är sol. Jag hoppas bara att hon inte tror att vi ljuger om vårat problem. Men hon är här för att sanera och egentligen inte för att spekulera.

I natt var inte någon speciell god natt. Jag hade hört om någon viskat "makaronigratäng" i örat på mig hela natten om så hade hänt. Jag låg praktiskt taget bara och blundade vilket gjorde mig smått galen. Jag trodde aldrig att jag skulle få komma till ro. Som tur var så fick jag en och en halv timmes riktig djupsömn - strax innan sex slog min dröm in, thank god. Så lite smått utvilad är jag allt. Tillräckligt för att orka vara vaken till tolvtiden i alla fall - hoppas bara inte att dem kommer in i sista sekunden. Det vore dock min vanliga tur i sådanna fall - eller otur. Jag måste vara pigg till jobbet ikväll - eller till allt som händer ikväll. Inte för att det händer så mycket ikväll annat än att jag kommer somna i tid för en gång skull. Men det är en historia i sig att skriva in i historieboken.

Jag undrar om jag kan kräva frukost av mamm's och papp's nu när jag inte har några tillbehör - som smörkniv och tallrikar, skedar och dylikt. Det står inne i sovrummet och väntar på att bli framplockat efter saneringen. Det är ingen idé att plocka fram och tillbaka...
"MAMMA!!"

SKÅL! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie:

Tack :D Läste nyss om er i nynäsposten :D

2:a kommentar, skriven , av maria:

haha jaa !
Mitt är Dansar aldrig nykter ;)

Kommentera inlägget här :