Godmorgon Sverige.

publicerat i Vardag.;
Jaha. Då var det en ny dag fylld med både tur och otur. Mest otur tror jag. Myrorna har hittat andra ingångar nu sedan anticimex var och besprutade våran lägenhet igår. Så istället för att ta sig in via köket så går dem in från ett pytte litet hål i ytterdörren och går vidare in i hallen och in på toaletten. Jag vet inte riktigt vad dem har att hitta för gott där inne, annat än skitiga kläder och vatten i mängder - från dusch och handfat. Men annars finns det nog inte så mycket. Någon som har nya idéer då det gäller att få bort myrorna. Kom med allt ni vet - allt från cayennepeppar till lagerblad och egna blandningar är välkomna. Bara dem är beprövade innan

Jag somnade på stört igår. Jag var helt slut och idag känner jag mig genast mycket piggare och gladare - tack och lov. Idag har vi några mindre och större planer som vi tänkte sätta till verket. Som att få bort allt S K I T i lägenheten som bara skräpar ned. Som gamla papper i både pärmar och som ligger löst. Snacka om att man samlar på sig under alla år man varit tillsammans. 

Nej nu ska jag gå och göra lite nytta. Som att ringa och terrorisera mina föräldrar kanske.
SKÅL! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessi:

snygg blogg :)

2:a kommentar, skriven , av Joli:

Mindre skitiga kläder och vatten i badrummet = färre myror...?

Kommentera inlägget här :