Igår, idag, ikväll.

publicerat i Vardag.;
Igår var vi jätte några i klassen och hade tolv matgäster - varav tio var förbokade. Ingen ville servera så jag tog som vanligt på mig det ansvaret. Jag fick tillock med berömm av min lärare att jag hade blivit så duktig. Ha ha ha - tack så mycket. Jag kände till några stycken av gästerna, och kände igen dem flesta. När dem hade gått så var det våran tur att bunkra upp med maten som blev över. Cheesecake är otroligt farligt att ens börja äta när man är mätt - tro mig, jag vet! Efter maten så var det bara att räkna kassan, drickspengarna och lägga allt till rätta. Louise stod och hjälpte mig med detta. Jag som är så vild på att räkna pengar - och så dålig på matte behövde nog en hjälpande hand. Ha ha ha. Efter det att allt var klart så gick vi hem i solen, jag och Louise. Sprang förbi dagis och hämtade hem Kevin och sedan tog vi en långpromenad. Jätte mysigt var det. Nere på stan så mötte jag några av matgästerna som kände igen mig och dem tackade så mycket för god mat och bra servering, naaaw.
Jag och Louise fortsatte vidare mot hamnen där vi köpte oss en glass och sedan gick vi hemåt mot henne. När vi var där så provade jag en klänning som inte alls passade mig - sedan gick vi vidare mot bussen och tog den hem till mig. Väl där så började jag med maten - tacos vilket dem flesta åt upp. Sen var det talang som gällde. Louise som mobbar mig för att jag gråter för minsta lilla - t-t-t. Ha ha ha. Men jag är sån helt enkelt.
Igår fick jag lite färg på kroppen så nu känner jag mig faktiskt riktigt brun och fin.

Idag skall jag åka in till stan och möta upp Linnéa och hennes pojkvän (tror jag) vid plattan. Jag har inte sett henne på dödagar och längtar så in i vassen på att få krama om henne. Jag hoppas att jag kan hålla tårarna tillbaka och inte bli allt för sentimental. Vi har dock en hel del att prata om - vi har som sagt några år att ta igen.

Ikväll är det telegrafen och governor Andy som gäller för min del. Har jag längtat? Oh, nej. Bara så att nerverna lä'

Kommentera inlägget här :