Illamående.

publicerat i Denise;
Nu är jag så trött att jag håller på att spy. Jag mår skitdåligt. Och att man är i fel vecka gör inte saken lättare. Mensverk på köpet är inte det roligaste en ung kvinna kan gå igenom. En del av mig längtar tills jag kommer till klimakteriet. Eller nej - inte bara en del av mig, hela jag längtar dit. Å andra sidan så kanske det är lite för sent att skaffa barn efter femtio - så det är nog lika bra att avnjuta dessa perioder som man slösar tusenlappar på varje år. Jag kanske ska gå tillbaka till mina minipiller och slippa blödningar i flera år - å andra sidan så tror jag inte att det är så nyttigt för kroppen att vara utan menstrationen i flera år. Jag tror det blir vissa rubbningar i vårat system som inte är menat. Därför kanske det är lika bra att vara kvinna fullt ut - blöda och ha dessa härliga humörsvängningar som bara andra tar illa vid sig av. Jag menar - man menar ju ingenting illa för att man gnäller lite och är trött... Eller gör man det?

SKÅL!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessi:

Mensvärk är jobbigt! Hoppas det blir bättre snart!

Kommentera inlägget här :