Jag är hemma.

publicerat i Vardag.;
Och jag är jätte trött. Tack och lov för att jag är hemma i morgon kväll. Jag måste verkligen få ta igen mig - fyfan.
Vi hade som nummer ett - över trettio gäster och ett sällskap var arton pers. Tänk då så många det var som rullade in mellan våra "pauser" som vi skulle få ta. Jag fick springa fram och tillbaka - fram och tillbaka mellan disk och kök. Laga till bruschetta, caprese, l'orange flambé, pannacotta, mer bruschetta, tiramisú och en massa glass. Jag var helt slut efter allt upphällande och glasskul rullande att jag var nära på att kräkas av utmattning. Det gjorde inte saken bättre att glassen nästan var stenfrusen och var omöjlig att jobba med. Nejdå - jag hade det så kul så. Ehmm. Eller inte. Så nu är det nog ett sängpass som gäller för min del , om jag ens orkar ta mig dit in. I morgon bitti måste jag ringa till dagis det första jag gör för att säga att Kevin kommer tillbaka och sedan rusa till skolan och dagis med oss båda. 

Nej. Fyfan. Det är en dag i morgon också.
Hoppas ni haft en bra onsdag , torsdag eller vad fan det nu är för dag?!
SKÅL.

Kommentera inlägget här :