Osmond family #2.

publicerat i Vardag.;
Jag kollade på Oprah här om dagen - eller snarare för några dagar sedan. Då Osmond brothers var där. Dem var populära för ungefär trettio år sedan (om inte mer) med bland annat låten One bad apple som inte är så främmande för mig trots åldern på låten, gämnfört med mig. Jag tänkte också på hur jä*la stor deras familj var - med barn, barnbarn, och barnbarnsbarn. Jag tänkte också på släktingarna på min mammas sida och tänkte att "Fan vi är inte så långt ifrån trots allt". 
Pappa Osmond hade åtta ungar - min mormor och morfar lyckades få fram fyra. Alltså borde hälften av Osmondfamily vara si sådär lagom. 

Jag har:
En mormor
En mamma som har mig och min syster, tillsammans har vi två fem barn.
En moster med tre barn.
En till moster med tre barn och dem i sin tur har sju barn tillsammans.
En morbror med två barn och dem i sin tur har fyra barn.


Okej, riktigt så många som femtio var vi kanske inte. Men inte långt ifrån - och tänk vad vi kan hinna innan alla generationer är borta. Nu gäller det att ligga i!

SKÅL!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av maria:

haha jaa verkligen !!
inte ett steg ut på dansgolvet utan att ha tankat upp med en hel del !!
Går ja upp nykter så ser jag ju alla människors blickar som är "är hon dum i huvuudet ??" HAHAH nää inte riktigt så illa men nästan hahah ;)

2:a kommentar, skriven , av maria:

haha men de e rätt ;)
jaa nu dansar jag varje dag på praktiken men de e ju med barn så då larvar man ju sig :D

Kommentera inlägget här :