Pizza & Prov.

publicerat i Vardag.;
Amna ringde mig på eftermiddagen och ville veta om jag gjorde någonting. Jag hade precis kommit upp ur badet och hade laggt mig på altanen för att få en gämn brun färg på ryggen. Men jag hannt inte mer än lägga mig så ringde hon och frågade om vi kunde ta en promenad till pizzerian. Självklart hakade jag på. Så nu är jag proppmätt och på glatt humör. Amna har precis gått hem här ifrån och jag skall sätta mig med läxläsning för att verka duktig och få någonting gjort. Jag har om brott och straff på tisdag. Lövly, eller inte. Men men, inte så mycket att göra åt. Jag har bara det provet i rest - med tanke på att jag var sjuk när dem hade det provet på samhällen. Så det kan vara skönt att beta av. Sen så har jag ett prov i köket som jag också vill hinna göra denna vecka. Men då funderar jag på att gå till skolan så att jag är där till strax efter sju på morgonen, troligtvis nu på fredag. Då hinner jag göra ett prov innan vi kör igång i köket.

Nej. Annars har jag inte så mycket roligt att berätta.
SKÅL!

Kommentera inlägget här :