Plugga samhälle gick ju bra.

publicerat i Vardag.;
Eller inte. Jag sprang runt i hela lägenheten och yrade som en vilsen skolflicka. I själva verket letade jag som en galning efter min samhällsbok. Jag kan inte förstå var den är eller var jag kan ha trollat bort den någon stans. Jag fick ringa till Louise så att hon fick skaffa fram en samhällsbok till mig helt enkelt. Jag kunde bara inte hitta min. Så hon lånade sin lärares och jag får låna den till på måndag. Tack och lov. Då hoppas jag att jag kan hitta min bok i skåpet på måndag. Annars får jag gråa hårstrån av dåligt minne. Jag tror att jag börjar bli gammal. Vart kan jag annars ha laggt min bok? Nu får jag helt enkelt strunta i att tänka på det något mer. Annars kommer jag verkligen få gråa hår på huvudet.

Snart skall jag börja laga till en enkel lunch till mig & Kevin. Jag hoppas att vi har fiskpinnar hemma - för det var länge sedan vi åt det. Louise kommer strax efter två och här går jag klädd i trasor. Nå - det är egentligen inte min klädsel hon bryr sig om. Det är bara jag som gör... Men den får duga idag - jag orkar inte byta om.

Nej nu kallar lunchen på mig.
SKÅL!

Kommentera inlägget här :