Promenad, tapeter och en ny kamera?

publicerat i Vardag.;
Har jag någonsin sagt att min mamma är helt underbar, snäll och världens bästa mamma? Hon köpte tydligen inte det när vi var inne på Expert och kollade in kameror. Hon var inne på den allra dyraste. Jag lutade mina ögon mot den allra billigaste budgetkameran. Allt är bättre än den vi har. Men hon gick inte på det. Hon sa att jag fick köpa en för mina egna pengar när dem kommer på måndag. Och det kanske jag skall ta och göra också? Vi får se var den saken bär mig i början av nästa vecka. Jag måste rådgöra lite med familjen här hemma också innan jag sätter min plan i verket.

Jag och mamma gick som sagt en ganska lång och skön promenad, ner på stan, förbi färghandeln och plockade upp tapeten till Kevins rum ( jag är jätte nöjd, by the way ) sen så gick vi in på enkla nynäshamns affärer och hade det bara allmänt trevligt. Idag tycktes alla som jag kände vara ute - vilket var roligt det med. I morgon blir det till att tapetsera hans rum så att det blir fint. Jag tänkte på om man kanske skulle börja spackla där inne idag så att det bara är att finslipa och sätta upp dem i morgon. Faaaaaan va kul det ska bli!

Idag jobbar Linnéa. Hur ska jag överleva.
Cheers.

Kommentera inlägget här :