Tjugohundrafyra nollfyra nolltre.

publicerat i Minnen;
För fyra år sedan, precis idag - den tredje april så var det midnattsmässa i kyrkan som vi alla konfirmander skulle gå på. Vi var ett kompisgäng på tio stycken som alltid hade det roligt tillsammans och teoretiskt sätt så gjorde vi allt som vi i praktiken inte borde ha gjort. Jag och min kompis - vi kallade varandra för "volvo" och "saab" men varför vi gjorde det är en historia i sig - vi bestämde oss för att ta oss ett dopp i nikstaviken. Så det vi gjorde på plats var att ta av oss kläderna tills vi stod i endast trosor och hoppade i, doppade våra huvuden och flög upp som skållade råttor. Det var iskallt i vattnet - minst sagt. Klockan var vid detta tillfälle runt tio på kvällen och vi hade två timmar kvar innan vi skulle vara i kyrkan. Jag och min vän satte på oss våra kläder igen, med dyvåta underkläder och promenerade i lugn takt mot kyrkan. Alla tog en omväg för att vi visste att vi ändå skulle vara där alltför tidigt. Väl i kyrkan så satt vi och huttrade. När jag reste mig upp så var mina byxor blöta och det såg ut som jag hade kissat på mig. Jag var nog inte ensam om det. Men jag tror vi alla hade svårt att hålla oss för skratt.

Fan va jag saknar gamla tider ibland.
Volvo och Saab - Sångerna om Lejonkungen - Alla promenaderna - Vännerna.
Framför allt VÄNNERNA

MITT TJUGOHUNDRAFYRA.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av maria:

HAHAH JAA HAN GÖR JU DEE :D

2:a kommentar, skriven , av maria:

HAHAH JAA HAN GÖR JU DEE :D

Kommentera inlägget här :