Trädgårdsmästare.

publicerat i Vardag.;
Visste ni att jag har en egen trädgårdsmästare?
Det är sant! I morse när jag gick upp och drog upp persiennerna i sovrummet så satt min trädgårdsmästare och påtade i våran rabatt. Mysigt att vakna upp till att det ser tjusigt ut utanför i alla fall. Efter att vi gick upp så var det mossan som skulle bort på gräsmattan. Jag och Kevin stod bara i fönstret och beskådade arbetet som han stod ut med att göra. Vi måste dock köpa mer jord och så lite mer gräs på baksidan. Dem tidigare ägarna såg inte det roliga med att ta hand om blommor och tomten, så vi får göra dubbelt jobb efter som att dem inte ansträngde sig vidare mycket. Men nu ser min trädgårdsmästare ut att ha avslutat arbetet och gått hem för dagen.

Tack snälla pappa för hjälpen!

Kommentera inlägget här :