Vågen.

publicerat i Vardag.;
Ikväll skall jag och Lollo gå till vågen för att se på esteternas avslutningscermoni. Det ska bli grymt kul att se vad dem har kokat ihop i år. Det sorgligaste är dock att vi inte har någon aula i skolan utan måste åka ner till våran biosallong för att få tillgång till en scen. Och det är ändå trettio minuters gångavstånd från skolan eller tjugo minuter med buss dit. Så det är en bit att gå om man säger så. Men vi hoppas på en nyare och fräschare aula om si sådär tio år. För tänk på att det är nynäs vi pratar om. Här kan man se en planka efter en placeras på varandra. Där efter skall dem upp och bli någon form av en byggnad, räkna med tio år till... Hmm.

SKÅL!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av gammal estet.:

treornas avslutningsshow har aldrig vart i aulan, de brukar köra på sailor inn (som ju heter bedaröbaren nu mera) eller på vågen. Så några stora förändringar på den fronten är det inte lilla vän.

2:a kommentar, skriven , av Denise:

gammal estet:
Hej.
Du har nog rätt. Jag har inte så stor koll på esteterna om jag skall vara ärlig. Jag håller mig på min HR kant.
Men samtidigt kan jag tycka att det är tråkigt att esteterna inte längre kan ha några lunchshower som dem hade när jag började på gymnasiet. Detta är då pg.a att vi inte har någon aula kvar och väntar på att en ny skall byggas.

Kommentera inlägget här :