Vårkänslor.

publicerat i Vardag.;
Nu kan jag spika på att våren är här. När man vaknar till fågelskvitter utanför sovrumsfönstet och då ljuset strömmar in genom persiennernas springor, då solen värmer benen på en och man tvekar på om man skall ta av sig jackan när man är ute - ja då är det vår. Och precis så kändes det idag. Som att våren äntligen hade kommit och tagit stor plats i mellansverige - så vitt jag vet i alla fall. Jag kan inte tala för högre breddgrader utan håller mig på säker mark. Okej, här i nynäshamn kan jag spika på att våren har kommit och förhoppningsvis stannar den till det är dags för hösten att komma. Åh, jag får sommarkänslor. Jag vill ha sommar och värme nu.

Nu är min lillprins vaken.
Jag ska gå och krama honom och mysa lite.
SKÅL!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma:

Jag såg dig i Nynäsposten. Jag tycker att du är bra!

Kommentera inlägget här :