Affären, tur och retur.

publicerat i Vardag.;
Jag och mamma har under morgonen promenerat till och från affären. Kevin satt i vagnen och tjurade över att han inte fick alla de fem miljoner saker som han pekade på. Så där inne fick jag tampas med en frågvis mamma som hela tiden frågade; "har du ditt och har du datt" samtidigt som Kevin satt och storbölade i vagnen och krängde sig ur för att sedan springa iväg åt det hållet som han ville springa åt. Tillslut brann jag av, gick ut med Kevin till den attraktion som dem har ställt upp för ungarna, i detta fall en helikopter - och lät Kevin leka av sig i den. Snart har han somnat, eller han är på god väg att sova här bakom mig!

Jag och mamma har tvättstugan vid ett och vi har planerat att tvätta mitt sofföverdrag så att allt är rent och snyggt till helgen. Annars så har dagen flytit på bäst den velat! Idag är det någon marknad nere i nynäs också. Men den tror jag vid närmare eftertanke att jag skippar. Dels för att jag inte har någon lust och dels för att jag inte har någon tid.

Jag tänker istället ägna min lediga tid åt att måla min sänghylla nu. Wish me luck.

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :