En till lista, för föräldrar!

publicerat i Onördigt;
Hur många barn har du?
Ett.

Vad heter han och varför heter han så?
Hans Kevin.
Hans efter hans farfar som dog, precis dagarna efter vi fick veta att jag var gravid och Kevin efter vad Ronnie tyckte. Jag hade hellre valt Charlie. Men majoriteten valde, och det var inte jag som var majoriteten.

Vad skulle han hetat om han var det andra könet?
Melissa.

När föddes han?
12 februari 2006

Vad vägde han när han föddes?
3210 gram.

Hur lång var han när han föddes?
48 cm.

Hur lång tid tog förlossningen?
Oj 21 timmar från första verken,
11 timmar från det att vattnet hade gått,
20 minuter från värsta krystvärkarna.

Tog ni reda på könet?
Nix, icke sa nicke.

Hur länge ammade du?
Jag helammade i 8 månader och ammade vidare tills han var 1 år och 4 månader.

Är du tillsammans med pappan?
Nej.

Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
15 år.

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
16

Hur ofta är du barnledig?
Nästan inte alls längre. Sista gången var nog förra hösten.


Vill du har fler barn och isåfall hur många?
Jag vill ha några barn till med rätt person.

Om du får fler barn, vad ska de heta?
Oj, jag vet inte. Det beror på hur barnet ser ut och om de passar till namnet.
Undertiden så kan man ju grubbla över flera namn.

Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
Som att höra ett barn gråta av smärta och veta att man inte kan göra någonting.
Som att se hur en mor och son kramas av ren kärlek och veta att man får vänta på sin tur.
Som att lyssna på min förklaring och förstå att jag egentligen inte kan förklara den känslan alls, för huvud taget.

Gosh, lyssna inte på vad jag skriver.

Kommentera inlägget här :