Första skoldagen.

publicerat i Vardag.;
Idag var första skoldagen. Mitt schema är värsta skräckexemplet på varför man inte ska gå i skolan. Åtta till fyra VARJE dag, förutom onsdagar. Snacka om jobbigt. Stackars Kevin om inte annat. Men ett år får vi helt enkelt stå ut, och inte tror jag att det blir bättre när jag börjar jobba heller, så hela livet kan man ju räkna med att få stå ut med dessa tider. Bit ihop och se glad ut, liksom. Vi mötte i alla fall ettorna dem nya som ska börja. En riktigt speciell grupp människor om jag får säga mitt. Jag tippar på att dem är fyra kvar när utgallringen skett! Vi lagade i alla fall lite mat idag - vi fick ett fat med ingredienser och blev uppdelade; en etta, en tvåa och en trea. Det gick riktigt bra för oss, då vi fick en tallrik full av fisk och skaldjur. Så vi kockade ihop lite stekt lax, kokt potatis och lite veloutésås med skaldjur i. Smarrigt värre.


För Kevin gick det riktigt bra på dagis idag. Han lekte på med sina kompisar, bråkade lite och sov som han skulle. Det var bara när han vaknade, minutrarna innan jag kom som han blivit lite smått orolig stackaren. Men annars hade han varit precis som vanligt och lekt för fullt. Han var trots detta inte glad över att jag kom och hämtade honom och tvingade honom hem igen. Ha ha, men han kommer som sagt komma dit vid halv åtta varje dag nu mera...

PussKalas.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Louise:

Glöm inte bort att schemat du har nu bara gäller till januari :) Sen är det ju praktik som gäller för din del! ;)

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Jobbigt med skola ;/ vi börjar först nästa vecka! :)

Kommentera inlägget här :