Galet segt.

publicerat i Vardag.;
Galet segt känns allt som det går just ikväll.

Jag har spenderat den senaste timmen som för övrigt kändes mer pina än nöje framför doobidoo, med Lasse. Kevin sprang fram och tillbaka med både plättar och mjölk och välling i högsta hugg. Hungrig var ordet, minsann. Bara för att jag nu går och väntar på att det ska bli måndag så att jag kan få börja pyssla i mitt egna hem så kommer dagarna fram tills dess att gå superduper sakta. Så om någon har några idéer på vad en ung mamma kan göra med sitt barn de närmaste dagarna så kan ni ju komma med förslag!

Jag har i alla fall målat en hylla som skall bli min sänghylla så småning om. Den är helt klar till ovansidan och bara undersidan ska målas i den svarta lasyren som vi har kunnat använda till ganska många av mina möbler nu! Både vardagsrummsbordet, och en svart byrå har blivit täckt av den färgen.

Min mor har spenderat halva kvällen med att stå och steka plättar just för att jag var sugen. Nu har suget försvunnit för att matoset irrat runt i lägenheten för att leta upp en flyktväg ut. Istället för att ta sig ut så har oset åkt rakt ner i min mage, tillsammans med några plättar som Kevin var villig att slänga... så egentligen är jag inte så hungrig längre. Men med tanke på att min mor stått och ansträngt sig för min skull så känner jag mig illa tvungen att äta i alla fall några stycken.


Kevin har nästan precis somnat. Han blev smått sur på mig för att jag valde att ta en paus från lekandet i en timme för att spendera den oroliga timmen framför TV:n. Men nu kan han som sagt inte klaga längre utan han sover som en gris bakom ryggen på mig!

PussKalas.

Kommentera inlägget här :