Grått och trist.

publicerat i Vardag.;
Godmorgon.

Idag är en sån där jätte seg både morgon och dag tror jag. Detta beror på det vackra vädret som mest hänger ner över våran himmel. Jag håller på att lära Kevin att spela ett av de lättaste spelen på mitt nintendo, men han har ett litet handikapp, bestående av hans ålder. Så jag kan rent praktiskt inte störa mig på att han inte förstår mina (enligt mig) überbra förklaringar.

Idag skulle jag nog leka med Louise. Jag får se om jag orkar ta mig ner till centrum efter frukosten och våran påklädning, då klockan börjar närma sig elva skulle hon vara där, tror jag. Nåväl... någonting kul kan man väl se till att göra av denna dagen!

Men ingenting kommer kunna slå Kevin och "B's" konversation i sängen när dem lekte affär.
B: - Vad vill du ha?
Kevin: - hmm.. Hamburg.
B: - EN BÅT?

Jag lovar! Jag skrattade till ögonen tårades.
B: - Jag får gå en kurs i barnspråk!

Kommentera inlägget här :