Härlig sommar är det då

publicerat i Vardag.;
Tro mig, det är full fart här nu. Jag blir alldeles kallsvettig bara av att tänka på det. Kevin är i alla fall nöjd som får både godis och läsk. Stackaren kommer säkert vara urtrött ikväll igen. Inte nog med kräftskivan igår, liksom. Han har i alla fall varit ute och lekt i lekparken med min systerdotter och mig. Grabbarna har suttit framför tv-spelet och datorn. Vi var precis på en promenad till ICA och handlade lite lösgodis. Jag fick även se att tåget gick här nere nu. Woho! Jag tog tillock med ett kort på det. Snacka om att man har saknat tågen nu när dem inte gått på några månader! Men snart rullar dem som vanligt igen.

Hur som helst så blev det fint väder tillslut. Solen har dykt upp men det är fortfarande en ruggig hösttemperatur som inte värmer annat än om man har en jacka på sig. Och "juli, augusti och september - härlig sommar är det då", yea right. Dags att ändra texten i årstids-sången nu... någon som är en bra låtskrivare kanske?

Nej dags att gå tillbaka och vara sällskap till de andra.
Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :