I wait for a better day to come my way.

publicerat i Minnen;
Jag vore knäpp om jag inte ville spola tillbaka mitt liv några månader, jag vore helt från vettet om jag inte ville ha allt jag sagt som jag kanske inte borde ha sagt, osagt. Jag vore konstig om jag inte ville allas bästa och speciellt min sons.

Ibland tänker jag tillbaka på vad det var som gick snett. Var va det vi trampade fel? Dem gångerna vi ljög för varandra, de gånger vi svek varandra, eller de gånger vi grälade. Vissa saker kan jag spela upp i mitt huvud om och om igen. Jag vet att du alltid kommer ta en stor plats i mitt liv, trots att jag inte vill det, och jag vet att vi alltid kommer ha kontakt med varandra trots att jag önskat det motsatta. Jag kan se kort på dig idag utan att känna mig sorgsen innombords. Jag kan höra din röst utan att känna en ilska, trots att det är lätt att falla tillbaka på gamla spår. Jag kan sitta och grubbla över om livet hade varit så mycket bättre idag, med oss. Jag kommer alltid fram till samma svar, alltid till samma beslut - och det är att, det som sker är meningen. En dag kommer jag tacka mig själv för att jag valde det beslutet som jag tog, en dag kommer jag komma över oss.. Just nu väntar jag på den dagen.

Tre år är ingenting man bara kastar i sjön, trampar på och sedan spolar ner i toaletten.
För mig betyder våra år mer.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Alexandra:

Den dagen kommer komma, och tills dess (och mycket längre) kommer jag finnas här för dig :)

Kommentera inlägget här :