Nynäsgården.

publicerat i Vardag.;

Jag är nyligen hemkommen från ett vattenfall känns det som. Jag kunde krama ur både mina skor och byxor upp till midjan. Men snacka om att jag har haft det kul idag, både med Tobias och Simon och Alex då & då. Vädret var det enda som egentligen inte stod på våran sida, men desto skönare var musiken och personalen. Vi fick som sagt ha hand om entrébiljetterna och samla in dem förköpta. Tack och lov för att det var så enkla pengar som tvåhundrafemtio kronor per biljett att hjärngymnastiken kunde vila ett tag. Desto svårare för mig blev det när jag skulle sälja lotter i ösregnet. Folk köpte gärna - men min hjärna kunde inte få till det med småmynten. Tacka vet jag mattegenierna till gäster som satt och hjälpte mig räkna. Ha ha. Skönast var ändå när Lill Lindfors började sjunga, då visste man att man snart skulle få sluta. Egentligen gav vi upp redan när hon började sjunga, regnet öste ner och vi insåg att det inte skulle komma fler och kolla, då ställde vi oss med paraplyerna och började dansa och ha kul istället.

Anyway, jag har haft en jätte rolig dag som jag sent kommer glömma,
tack snälla Maria och Alexandra för att jag fick jobba, det är guld värt!

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :