Ring ring.

publicerat i Vardag.;
I morse ringde telefonen, fyra signaler exakt och sen var det tyst igen. Efter den väckningen så var både jag och Kevin fullt vakna och jag insåg att vi inte skulle få fler minuter i sängen tillsammans. Pallrar mig upp och möts i hallen av mammas röst som säger "vem var det som ringde?". Hur skulle jag kunna veta - jag låg ju och sov, och sökandet efter den mystiske fyrtonsringaren var igång. Mamma fick som tur var fullträff på en gång då det var mormor som hade ringt och hört när mamma och pappa skulle komma i morgon...

I natt sov Kevin si sådär inte alls jätte bra. Han sparkade mig i magen ett X antal gånger. Det första slaget fick mig nästan att tappa andan just för att jag var så oförberädd. Nästa slag dämpades genom att jag spännde magen, tredje och fjärde var det ingen fara med för då var Kevin så utmattad att han inte hade någon kraft i benen. Därefter tror jag att han somnade. Jag återhämtade andningen och somnade själv sedan. Vaknade vid fyra igen av två knytnävesslag i ansiktet. Ett kom rätt på näsan. Som tur i oturen så fick jag ingen näsblod utan bara en öm näsa...

Jag undrar hur många mardrömmar som for genom hans huvud igår...

Kommentera inlägget här :