Sagan om de två tornen.

publicerat i Vardag.;

Okej, själva rubriken har ingenting med inlägget att göra; thank god.


Idag hade vi soppa till lunch vilket fick min mage att kurra riktigt ordentligt till middagen. Mamma stod och rullade kroppkakor och jag stog för bechamelsåsen. Riktigt gott var det i alla fall, och hela fyra kroppkakor fick jag ner innan det tog tvärstopp i min magsäck. I skolan hade vi haft svenska där vi hade en genomgång om nationellt prov i svenska - den skriftliga delen. Det enda vi i stort sätt hant med var att kolla igenom hur man skriver PM och vilka kriterier som gällde för att man skulle klara det. Just nu känns allt bara snurrigt och att man ska få öva in sig på ett tidigare nationellt prov gör inte saken lättare. Som tur var så tog lektionen slut lagom tills vi skulle börja arbeta - förhoppningsvis hinner man smälta all information och få ut ett bra provresultat.

Sen efter svenskan så var det hjärncellerna som skulle få sig ett spratt. Filosofi lektionen är så omvänd och bakoch fram och uppoch ner som den kan bli. Men kul hade vi det i alla fall, vi som hängde med i diskutionen.

Nej men om man skulle fortsätta plugga...
Jag har en liten läxa;
Vad är en människa...

Pusskalas.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Micca:

Hm..vad är en människa:P

Tror min halvsyrra också hade de som läxa när hon gick gymnasiet där faktiskt:P

2:a kommentar, skriven , av Granis:

jag tror jag vet vad en människa är..

Kommentera inlägget här :