Skoldagen i sig.

publicerat i Vardag.;
Och så har en ny dag satt sig i verket. Idag har alla lektioner satts igång på riktigt. Vår svenskalärare fick en fläng av sångpedagogskänsla och fick för sig att göra andningsövningar på oss - "andas nu in med ett djupt andetag och andas ut med ett sssss". Tydligen så skulle detta vara bra för oss när vi skulle ha muntligt tal, att göra dessa övningar innan vi skulle upp för att dels slippa vara nervösa och dels för att vi från början skulle hitta rätt andning. Hur som helst så kändes det inte så farligt att gå denna, extremt långa dag! Filosofin var egentligen inte så illa som jag trodde - och jag fick ett plus poäng för att jag läst "sofies värld" i sjätte klass. Han trodde då att jag skulle få det enklare i kursen än alla andra, med tanke på att jag redan fått information om sokrates och alla dessa grymt skäggiga och gamla filosofer. Å andra sidan fick jag klart för mig att dem inte alls ser ut som dem gör på bild, utan att alla filosofer blev tilldelade skägg, och alla krigare blev helt rakade (fråga mig inte varför) för att man lätt skulle kunna skilja dem åt.

Hur som helst. Sen så hade vi religion där vi mest diskuterade kring några frågor! Mycket underhållande vissa stunder men tack och lov så var nästan alla överrens om hur svaren skulle hållas. 

Kevin har blivit jätte förkyld, har aggerat elakt mot sina kompisar och slickat i sig snor hela dagen.. så hans dag har inte varit lika bra kanske. Så han blir troligtvis hemma med mormor i morgon så jag får gå i skolan. Annars ska jag umgås med Kevin nu, läsa lite läxor och sedan komma på ett bra Projektarbete. Det är faktiskt svårare än man tror, så har ni något tips innom hotell och restaurang så får ni gärna komma med det!

Pusskalas,

Kommentera inlägget här :