Bad i badhus och en mycket lyckad dag.

publicerat i Vardag.;
Jag åkte bussen hem från skolan igår. Jag var allt för trött efter gymnastiklektionen som hade varit volleyboll och valde istället att plocka fram mitt busskort vilket var betydligt mycket lättare. Vi hade även fått sluta tidigare på samhällslektionen vilket gjorde att vi slutade lagom till bussen gick. Så att jag passade på helt enkelt. Väl på bussen så stannade den för Malin och Olivia. Dem skulle hem och ta det lugnt men ville gärna ha lite sällskap hemma. Så jag hämtade Kevin på dagis och Kevin lekte med Olivia och jag med Malin. Halv fem så fick vi idén att vi skulle åka till badhuset med hennes barn. Med tanke på att Kevin fick sådan klåda av badvattnet och kloret i badhuset så tänkte jag att vi väntar lite med att åka in med honom. Men vi tog Malins två barn och hade jätte roligt med dem. Malin är helt underbar. Synd bara att jag inte insett detta tidigare.

Idag har jag utveckligssamtal. Tack och lov för att jag får gå ensam då jag är arton! Kevin slänger jag bara ned i någon timma på dagis och sen ska vi hem och han ska få sova - och så ska vi vidare till mammagruppen om vi hinner. Jag hoppas dock att vi gör det för det skulle vara jätte roligt.

Man ska som sagt ändra sin vardag i minst en timma per dag för att känna att man lever.
SKÅL.

Kommentera inlägget här :