Dagen gick jätte bra.

publicerat i
Jag kan servera. Jag är inte rädd.
Jag kan inte flyga. Då blir jag rädd.

Lite så lät det då jag serverade. Första paret var helt okej. Man var lagom darrig på handen. Lagom darrig på rösten. Spillde ut lagom mycket vin på brickan då man gick. Tabbade sig lagom mycket. Andra paret gick lite bättre. Då var det dem som var darriga på handen. Kanske lite för mycket att dricka under kvällen, men å andra sidan så gav dem mycket driks. Ingenting jag fick då jag gick å andra sidan. Men kocken får nog nytta av dem pengarna. Jag får säkert dem då jag arbetar nästa vecka, säkert. Jag fick i alla fall mina drick's pengar från i fredags. Blev sextiofem kronor var. Vilket var jätte bra ju! Så nu har jag en stor samling i min sillburk, lycka!

Jag jobbar lördag, söndag.

Lagom roligt då jag slösar bort min helg på att jobba gratis. Jag hoppas att det kommer någon som ger mycket i drick's så att det lönar sig för mig. Men så är det då man ska träna för att bli italiensk kock. Då får man offra sin vardag och ledighet för att jobba. Roligt, hm, nej. Vi kanske skulle få besök av Ronnie's arbetskamrat och hans tjej. Lagom roligt att inte kunna vara där och vara social.

Carina ville att jag skulle komma hem till henne.
 
Någon dag nu i veckan för att vi ska kunna ha andsiktsbehandling hemma hos henne. Eh, what? Denise och ansiktsbehandling går liksom inte ihop. Men okej det är värt ett försök kanske. En femtioårig chef och en artonårig gratisarbetande kock. Kanske skulle fungera bra. Hon skulle även låna ut en massa böcker till mig. Vad detta nu ska vara bra för..? Jag är snurrig och fattar ingenting. Men men.

This was my day.

Kommentera inlägget här :