God morgon alla glada.

publicerat i Vardag.;

Man börjar morgonen med att sätta sig framför dumburken. Kevin och Ronnie ligger fortfarande och sover så att jag får en massa tid för mig själv här uppe. Men vad gör man när man är ensam. Man är ganska ovan vid att vara ensam, så. Man sitter väll bara och tittar som vanligt, antar jag. Idag är jag som sagt ledig, vilket jag säkert har sagt i de tio tidigare inläggen. Men det känns helt underbart att inte behöva göra någonting. Italienaren skulle börja på jobbet idag. Så nu är vi två stycken i ett jätte litet kök. Men det fungerar nog, hoppas jag. Han ska ju bara hålla på med sin pasta så det kommer nog att gå rellativt lätt till för honom om han gör en bra mise en plance. Jag ska försöka lära mig allt om det italienska köket så att jag kan vickariera för Viktori(o?) då han är sjuk eller vill vara ledig. Aja. Jag ska väll inte göra så mycket mer idag. Utan bara ta dagen lite som den kommer!

Rulla lugnt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

vilken skön dag det låter som att du kommer att få.. när du bara kan ta det lugt.. inte stressa och så som du brukar göra.. :) njut av dagen nu vet jag ;) Puss

Kommentera inlägget här :