Ska det bli en vit jul - Nu?

publicerat i Vardag.;
Dem på SMHI förespår nu att det är dags för snön och ovädret att komma till helgen. Jag förespår att jag ska ligga i sängen och helst inte alls gå upp om det ska bli ett sådant väder. Men det sorgliga är att jag måste vara på jobbet för Chefen. Hon och hennes familj ska åka och klippa sig i södertälje - don't ask me why. Dem har nog helt enkelt inte kommit på att det finns en frissör närmare - både i nynäs och i ösmo och hela vägen upp till södertälje. Men men, det är deras val.

Men som sagt. Jag vill inte ha någon vit jul nu två månader efter jul. Nej tack säger jag. Både snön och allt annat kan hålla sig här ifrån. Men vi har ju våra julgardiner kvar - och julstjärnan i köket och två adventsljusstakar i köket, respektive vardagsrum. Så en lite sen jul kanske inte skulle skada ändå.

Nej. Fan, jag vill ha vår.

Kommentera inlägget här :