Trött efter en arbetsdag.

publicerat i
Idag hade vi ett par gäster, fem stycken för att vara exakt som skulle ha en trerättersmiddag. Mozzarella och tomatsallad, vitlöksbröd och skagentoast till förrätt, planka och tvåfiléer till varmrätt och blåbärspaj och glass till efterrätt. Dem kom klockan åtta och stannade till strax efter tio. Jag och Eric väntade bara på att dem skulle gå så att man fick gå hem. Köket stängdes ned klockan nio och allt var så gott som klart för att de sista gästerna skulle gå. Men dem satt kvar och pratade, och pratade och pratade. Jag trodde aldrig att dem skulle gå. Men tillslut när vi började släcka ned och gick ut med notan så gick dem. Jag och Eric fick ordning på allt och började släcka ned. Jag passade på att smita ut när jag såg att det bara var släckning och låsningen kvar. Precis när jag gick så kom det två damer som var hungriga. Jag sa ingenting om att vi hade stängt, jag bara gick - halvsovandes hela vägen hem. Nu har jag varit hemma i precis en timma och ska upp och jobba igen innom tolv timmar. Jag kommer dock inte ställa klockan till i morgon utan ska sova till jag vaknar av mig själv.

Helene och jag är ensamma i morgon. Vi får se om jag kan bossa över servisen och över köket. Men det ska nog gå ... Eric tror på mig, då tror jag också på mig

Kommentera inlägget här :