"Tuff arbetsdag!"

publicerat i
Vi fick ihop runt tusenlappen bara. Ingen dricks eller någonting, bara tre matgäster ikväll. Nynäshamn är helt dött då det gäller att vara ute och äta på vardagarna. Men men. Tre stycken fick vi i alla fall. En svensk och två tyskar i ett och samma sällskap. Men det gick bra. Det var lite disk, mycket prat om beställningar och önskemål om att ta in nytt porslin och bestick. Men än så länge är det bara önskningar, tack och lov. Jag orkar verkligen inte ta och plocka upp nya saker och göra i ordning på så sätt...

Idag har vi börjat med det italienska köket. Suck. Nu när jag precis har lärt mig á la carte menyn så ska det till en ny. Underbart. Nog för att det är supergod italiensk mat, men det blir grymt mycket att lära in. Vissa saker från den svenska "a la carte" är kvar. Kött och fiskplankan och vildsvinsfilén är kvar, tack och lov. Supergod mat. Sen är gösfilén kvar med en stänk av det italienska köket.

Idag åt vi jätte god Frutti di mare, en pastasallad med bläckfisk, scampifritti och musslor med en tomat och basilika sås och fick Tiramisü till efterrätt. Victorio hade gjort i ordning allt helt själv och hade stått i köket redan igår och förberett allt ihop. Det smakade alldeles utmärkt - vilket ger resultat då vi får gäster, tack och lov.
Jag vill i alla fall få dricks när jag jobbar. Så se till att palla er dit nu!

Kommentera inlägget här :