Fika och tidigt i säng.

publicerat i Vardag.;
Hela familjen ligger redan och sover. Ja, alla utom jag då. Men det är inte lång tid innan jag själv sitter där och slumrar in. Jag är megatrött och vill ingenting annat än att sova. Dagarna går så fort nu mer tycker jag. Vips så var denna dagen också slut och man skall påbörja ett nytt äventyr i morgon. Sandra kom hit idag på fika. Vi hade det jätte mysigt. Kevin sprang runt och lekte medan vi andra kunde sitta i lugn och ro och småprata. Han har dock kommit in i en två års trots den lille rackaren. Så han kommer inte att bli lätt att tämja den lilla tigern. Han har även utökat sitt förråd med lite ord.

- Jag eter Dajin. / Jag heter Kevin.
- Jag e-lar dig. / Jag älskar dig.
- Wassaaab / What's up.

Haha, tänk vad man kan leka med dem små liven då dem är små och helt ovetandes om vad dem säger.
I morgon är det köket som gäller för min del. Jag har verkligen ingen lust att gå till köket och laga mat - jag vill vara hemma och vila upp mig. Jag tror att jag håller på att bli förkyld också. Tvi tvi, hoppas inte. Jag vill vara frisk och kry och glad och... Ja, ni fattar. Men men. Hur mycket jag än drar ut på det så håller denna dagen på att lida mot sitt slut. Så det är lika bra att släppa taget och hoppa till sängs.

Ha en fortsatt trevlig torsdag, mina vänner.  

Kommentera inlägget här :