Praktik.

publicerat i
Hemma från torsdagspraktiken igen. Idag gjorde jag inga tabbar som jag brukar göra - annat än att tappa ett lock i kärlen som håller maten varm. Det var lite småjobbigt att stoppa ned handen i det varma vattnet och ta tag i ett lock som var, minst sagt - kokhett! Jag har sms:at till Kevins gudmor Sandra. Det var meningen att vi skulle träffas idag och småprata. Frågan är om vi kan ta det här hemma hos Ronnie kanske. Då bjuds det trots allt på tårtan från igår. Smarrigt. Tårtan var å andra sidan det första som Kevin började yla efter när vi kom hem. Han sprang direkt fram till kylskåpet - öppnade och skrek "Dää ä TÅÅÅTAA!!!"
Jag och Ronnie gissade först på att han sa någonting om data - men ack så fel vi kunde ha! Man kan trots allt inte veta om vad barnen säger hela tiden. Men men. I morgon är det plugget som gäller. Håll tummarna på att jag slipper servera i morgon. Jag orkar verkligen inte. Egentligen orkar jag inte gå till skolan för huvud taget. Inte efter den mensvärk jag hade idag i alla fall. Aotch.

Lingonveckan är igång samtidigt som en ny vecka håller på att lida mot sitt slut.
U N D E R B A R T.

Kommentera inlägget här :