Alexandra, promenad och pizza.

publicerat i Vardag.;
Jag snackade med Alexandra över MSN, hon hade minst lika tråkigt som jag så jag tog saken i egna händer och bjöd ut henne på pizzeria. Jag gick och mötte upp henne vid willys och därifrån gick vi upp till pizzahouse vid ICA. Satt och snackade om allt och ingenting, hade det mysigt i solen och åt i lugn och ro. Kevin var jätte duktig hela tiden tycker jag! Hur som helst så tog vi en promenad efter maten och gick förbi henne, väl där så busade Kevin runt med hennes hund och vi satt och mumsade i oss hallon och bara var! Sen kom hennes mamma hem med en varsin glass, så hennes bil blev döpt till glassbilen, ha ha. Sen så promenerade vi vidare mot centrum och mot hamnen där man fick se mycket fint, ja - båtar såklart, vad annars? Sen gick vi upp i centrum och hem till oss och busade lite där med bland annat affär och körsbärsätande. Riktig mysdag har det varit. När vi gick sällskap med henne hem så kom brandbilen och poliserna förbi och vinkade och blinkade med syrenerna! Jag och Alex gapskrattade och hade jätte kul åt det. Kunde inte brandmännen ha varit artiga och stannat och hälsat i alla fall. Suck. Kevin har i alla fall fått nya framtidsdrömmar nu om att bli brandman, och hell no! Jag opponerar mig inte, bara att han bjuder hem arbetskompisarna i framtiden så är det lugnt!

Well well. Det här var mer eller mindre min dag!
Och, bara så ni vet, * Alex är sjutton, lesbisk och mytoman!
Ha ha ha. Ryktet sprider sig inte så fort här i nynäs så jag hjälper till på traven!


* Det är någonting hon ska börja säga till alla som vill sälja saker till henne som idag, då hjärncanser(fonden?) kom fram till oss och frågade om vi ville prata med dem. "Nej jag är bara sjutton, (viskar) och lesbisk!"  Jag älskar hennes humor, ffs !

Puss&Kram, julibarn.

Kommentera inlägget här :