Chokladbollar.

publicerat i Vardag.;
Jag tog min cykel för att sticka och handla inför ett litet chokladbollsbak ikväll. Så nu står chokladbollarna på kylning. Men jag tänkte på en sak:
Varför kändes det så mycket lättare att rulla chokladbollar när man var liten. Är det bara för att man idag är mer rädd för att kladda ner sig och rädd för fläckar på kläderna, or what? Frågar ni mig om fläckar på kläderna så frågar ni helt fel person då jag mer än gärna kladdar ner både mig själv och mina kläder med både färg och choklad och allt annat som är möjligt. Men ändå så sitter det psykiskt och undermedvetet att det var mycket roligare att rulla chokladbollar när man var så pass ung att man inte visste vad chokladbollarna innehåller...

Hur som helst så ska jag smaska i mig dem sen när dem är klara i kylen och har stelnat lite.

Kevin har inte kommit hem än, och jag sitter praktiskt taget och rullar mina tummar nu i väntan på att min prins ska springa innanför dörrarna och krama om mig...
Gosh.

Kommentera inlägget här :