Dagen som gått.

publicerat i Vardag.;
Jadu! Jag har inte gjort så mycket idag heller. Louise kom som sagt över i eftermiddags och busade med oss. Alltid lika trevligt med sällskap i några timmar! Sen så gick vi med henne till bussen och Kevin får syn på ett flygplan.
Louise's och Kevin's konversation löd följande.

- Kevin, har du flygit någon gång?
- Mmm.
- Har du? Var flög du då?
- BORT! (Kevin viftar med händerna i samma riktning som planet flög)

Både jag och Louise hade svårt att hålla oss för skratt. Så sötnosig man får vara, minsann...

Sen när jag Kom hem så lät jag Kevin vara ute en stund, glassbilens truddilutt hördes på andra området och vi gjorde oss redo för att möta den söta glasskillen. Jag gick dock på en riktig nitlott då det var en man i tidiga fyrtioårsåldern som stod och sålde glass idag. Fan! Men det blev en påse med trollerimix i vilket fall som helst, lyckost mig.

Nej sen har jag varit över och hälsat på hos en annan granne som omväxling. Hon stod och lagade till lamm till henne och hennes lilla fyraåriga dotter! Lät riktigt nice att äta lamm såhär mitt i veckan, skulle inte sitta illa till i min mage det inte. Strax efter åtta somnade Kevin, nästan på en gång! Han var riktigt trött för att han inte sovit någon middag, men nu sover han som ett litet barn igen! Skönt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av wendela:

sv: sånt händer mig hela tiden :)

2:a kommentar, skriven , av P:

För mycket socker för honom kanske? :P

Kommentera inlägget här :