En till onödig lista.

publicerat i Onördigt;
JAG ÄR:
blyg; Sällan.
smart; Om man inte visar någon matematisk uträkning så kan jag känna mig ganska smart.
långsam; Nej jag stressar på som vanligt.
stressad; Ganska ofta - vilket syns tydligt på mina darrande händer.
tålmodig; Ja jag har inte så mycket att välja på.
djup; Som bröderna Djup då eller ? Nej vidare djup är jag inte. Lagom, typ som östersjön!
öppen; Ja, vad vill du veta?
ärlig; Ja det är jag.
positiv; Finns inte en dag som jag inte ser någonting ljust i mitt liv.
rolig; Ja det kan man väl se mig som?
ansvarsfull; Absolut.


JAG HAR;
svikit en kompis; Det har nog hänt någon enstaka gång kanske...
förlorat en bästa vän; Ja, ganska många har kommit och gått, tyvärr.
sagt att jag älskar en kompis; Ja säger det nog dagligen till Louise. Om inte annat, JAG ÄLSKAR DIG!
sovit med en killkompis; Ja mer än en gång.
sovit med en tjejkompis; Ja det har jag massor av gånger, hur ska man annars ha tjejkväll?
pussat en av samma kön; Ja det är väl helt normalt. Min syster och jag har pussats massvis av gånger.
slagit en kompis; Ja, ha ha. "D" och "J" åker på en hel del spö.
en kompis som vet allt; Louise, Malin, Linnéa. Jasså. Bara en?
berättat hemligheter; Ja.


JAG HAR;
blivit sårad; Ja
haft stadigt förhållande; Ja
krossat någons hjärta; Ja
gett någon ditt hjärta; Ja
"playat"; Que. Som hur då?
sagt att jag älskar någon och menat det; Ja.
sagt att jag älskar någon, och ljugit; Nej, jag missbrukar inte det ordet.


FAVORIT;
låt just nu; Allt som är bra i mina öron blir mina favoritlåtar.
pryl just nu; Pryl? Min cykel som inte får en dags vila.
film just nu; Oj, alla filmer har väl ett syfte. Okej, observera inte ordet alla.
bok just nu; Jag har ingen direkt favorit bok. Hjalmar Söderbergs böcker är dock PLUS!
plats; På sommaren kan jag vara överallt.


JAG HAR;
sytt; Ja men ingenting jag gör i onödan.
opererat mig; Ja, rör i öronen,
cyklat omkull; Ja det har hänt, fick hjärnskakning av en cykeltur in i brevlådorna när jag var åtta kanske.
sjungit i duschen; Ja.
hoppat bungyjump; Nej.
fobi för något; Nej ingenting speciellt.
varit på begravning; Ja.
sagt att jag hatar någon; Ja och troligtvis menat det av hela mitt hjärta.


LIVET;
rött eller blått; Rött.
skriva eller tala; Tala.
vatten eller cola; Vatten.
nagelbitare; Nej.
mobil eller mp3; Mp3.
snygg eller charmig; Charmig.
lösgodis eller choklad; Choklad
frukt eller grönsak; Grönsaker.
film eller serie; Film
festa eller softa; Softa.
sommar eller vinter; Sommar.
fredag eller lördag; Fredag.
ljus eller lampa; Ljus.
bio eller hemmakväll; Hemmakväll.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mr J:

Får jag sno din lista?

Kommentera inlägget här :