Godkväll bloggen.

publicerat i Vardag.;
Eller ska jag presicera mig och istället skriva god natt som överrubrik? Jag är jätte trött vilket ni kanske kan förstå nu vid den här tiden. Jag har i alla fall haft moster och kusin över på besök. "J" kom över en stund också i eftermiddags, eller sa jag en stund? Han åkte precis hem! Jag tror vi båda var galet trötta faktiskt. Vi har legat och kollat på The postman, vilket faktiskt var en höjdarfilm. Lite som armageddon, en tjej och killfilm, så vi har haft en hel-lyckad kväll. Vi stack och åt på pizzerian innan filmen och åkte även en lång cykeltur med min kusin som är sju och som fick en ny cykel idag. "J" fick dock hjälpa henne upp för alla backar, men det gick så bra så - med två cyklar, en i vardera hand! Kevin satt bara lugnt och stilla i sin cykelstol och förde inte alls mycket liv ifrån sig, ibland var jag smått orolig över om han hade blivit tappad på vägen - men inte då! Jag har även hunnit med att vara uppe på vårat tak här i våran lägenhetslänga, då min pappa fick för sig att sparka upp Kevins favoritboll på taket.. Hmm. Grannarna såg lite konfundersamma ut och vissa frågade om jag inte tyckte mitt liv var riskabelt nog. Men inte då, vadå - femton meter, plus, minus noll är väl ingenting. Det hade varit värre med ett höghus på Manhattan! Trots min kaxiga attityd så blev jag ändå ganska skakis där uppe då takplattorna inte alls var så säkra som jag trodde... Hur som helst, en tre timmar lång film har tagit ut sin rätt på mig och jag funderar starkt på att gå till sängs och släcka mina ögon för natten.

Puss&Kram, sov sött.

Kommentera inlägget här :