Halleluja moments.

publicerat i Vardag.;
Nu är alla sysslor klara och de var gjort innan min far klev innanför dörren, thank god! Idag hade han med sig kolor hem till mig som han tagit från jobbet! Min pappa vet minsann hur man kan pigga upp! Inte för att jag har varit deppig eller så, men det känns verkligen att vi har varit hemma sittandes nästan hela dagen vilket jag personligen tycker känns tråkigt, det finns också anledning till varför jag valt att vara inne... Hur som helst så ser Kevin ut att vara på toppenhumör. Inga tjurerier eller sura miner har han gett idag. Och hans ordförråd blir större och större för varje dag att jag nästan tycker att det är läskigt, hur mycket kan ett barn utvecklas från dag till dag - egentligen?

Han är ute och gör min pappa sällskap på altanen nu. Jag tycker det är så frusset och kallt ute att jag föredrar att sitta inne en stund. Det har även varit lite duggregn vilket inte heller piggar upp speciellt mycket. Nåväl. Jag måste väl ut och göra dem sällskap i vilket fall som helst. Idag är det nästan bara fyrtio dagar kvar tills jag får egen lya. Halleluja moments.

Kommentera inlägget här :