Mjölksyra.

publicerat i Vardag.;
Nu är jag jätte trött i kroppen och Kevin går på sina sista ångor. Jag har cyklat precis hela dagen och sedan har jag promenerat med mamma till affären och så har jag gjort sällskap med Lollo en bit hem till henne, i alla fall så pass att hon bara hade två minuter hem till sig. Sen börnade jag och Kevin allt vi hade hem till mor och far för att sedan vara ute och leka i närmare en timme och sedan gå till affären och hjälpa till där ifrån, så nu kan man snacka om mjölksyra i benen. En kompis ringde mig nyligen och frågade om det var mig han hade sett vid nynäsvägen när han körde förbi med bussen. Ha ha ha, han hade trott att det var en liten flicka med en barnvagn eller något först - men sen hade han kännt igen mitt ansikte och ringt?! Hur som helst så har jag och Louise varit nere på hamnen och glassat (både i solen och med en bägare i handen). Sen var vi på expert och hämtade datorn och sedan åkte vi hem och åt - och var ute med Kevin så att han fick leka av sig. Skönt att det är så fint väder ute nu mer. Äntligen känns det som att sommaren verkligen har kommit.

På fredag em. tänkte jag börja med mina bord och slipa ner dem. Jag och mamma måste nog köpa en schysst svart färg som jag kan använda som grund - jag funderar starkt på att måla båda bordskivorna svarta men behålla benen i den körsbärsröda färg som dem naturligen är på vardagsrumsbordet. Det lär bli ganska tjusigt.

Hur som helst så är det min grabb jag ska leka med nu.
Hoppas att ni haft en fin dag.
Puss&Kram. 

Kommentera inlägget här :