Nyligen vakna.

publicerat i Vardag.;
Det märks att Kevin är sjuk då han tagit igen flera timmars sömn. Han har fortfarande hög feber och har sovit sedan klockan sju igår till halv elva idag. Jag trodde inte mina ögon när jag gick upp (då jag själv trodde att klockan var åtta). Men det ser ut som att det blir en hemma dag för oss här hemma så att Kevin får friskna till, stackars liten. Jag själv har inte sovit sådär jätte bra i natt, som vanligt. Det är nästan jag som måste gå på rutiner och inte han, för han somnar ju tids nog i alla fall och oftast i rätt tid. I morse så vaknade han och tog ett stadigt grepp om vällingflaskan som han hade brevid sängen och sa "Mamma, mamma, mamma, mamma, gammal!" - fram tills dess att jag vaknade och gick upp och gjorde en ny. Klockan var då kvart i sex och jag fick säga hej då till min mamma innan hon promenerade till jobbet! Efter vällingen så var det inga problem med att få honom att somna om. Då märks det att han är sjuk...

Han brukar aldrig sova i mer än nio timmar under en natt..!

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :