Smågräl.

publicerat i Vardag.;
Min mor och jag hamnade i luven på varandra ikväll (igen som vanligt nu mer tycker jag) och Kevin blev jätte orolig med tanke på att jag och R mer än sällan diskuterade i högre ton då Kevin var vaken eller närvarande. Så Kevin var hög på adrenalin trots att han inte sovit någonting till middag idag och jag var trött på att min mor orkade diskutera och repetera vissa saker som en cd skiva om och om igen. Så kvällen har bestått av höga diskutioner och en olydig pojke som inte somnade förrän strax innan tio. Jag har lugnat ner mig och njuter just nu av ensamheten och allt vad den bjuder på. Vi har fått in massa nattkryp i vårat sovrum vilket gör att jag måste viffta bort roliga och mindre roliga flugor/fjärilar och någon skalbaggsliknande insekt. Tack och lov för att spindlarna håller sig här ifrån i alla fall. Kommer dem så går jag, verkligen. I helgen funderar jag starkt på att göra någonting kul som kostar lite pengar eller gärna ingenting alls då jag måste tänka ekonomiskt den här tiden som jag har framför mig. Så det är bara att öva in att leva på minimum belopp och hitta på saker som är kul ändå. Jag har som sagt vissa renoveringsobjekt som jag ska ge mig på och rusta upp och sedan tänkte jag ge mig ut på jakt efter andra möbler. Kanske tar mig en sväng förbi retro någon gång i veckan igen för att se om dem har fått in någonting annat kul som man kan pruta ned.

Annars blir det nog hamnbryggan som gäller på lördag om vädret tillåter det. Det finns ingenting bättre än att spendera sin tid på bryggan vid vattnet, tro mig - och spana in på fina turister och båtmänniskor. Någon som känner sig manad att spendera hela soldagen där med mig så säg till!

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :