Spöregn.

publicerat i Vardag.;
Nu kan man inte ens gå ut på framsidan utan att bli blöt. Regnet slår som spön mot altangolvet - själv är man glad att man sitter instängd en stund till. Jag har städat undan i mitt rum, så nu är det enbart skivorna som gör att det ser stökigt ut. Men det är okej, enligt mig i alla fall. Jag har börjat med maten och har bara diskningen kvar. Det känns inte riktigt som en rolig dag idag - varför vet jag inte. Jag har ringt R och lyssnat hur det är med Kevin. Jag har fått abstinens efter honom - jag saknar honom så mycket att hälften vore nog. Det kan vara en stor anledning till varför jag inte känner mig på topp idag, det plus vädret gör min dag sur. Men hur som helst, det är bara att tänka att; efter regn kommer solsken. Jag har dock svårt för att vara så possitiv. Jag är mer något av en optimist idag och alla har rätt till sånna dagar också. Den enda anledningen till att jag kan se någonting bra i att det regnar är att pappa slipper stå där med vattenslangen och vattna sina blommor - det sköter  vädret åt honom idag. Toppen.

Nej om jag skulle ta och sätta på mig gummistövlar, ta fram ett paraply och gå fem meter till brevlådan? Eller om jag låter det vara en stund till.... bara en liten stund till.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Micca. EmanuelsMamma:

Ah, fast ibland är det skönt när de regnar ^^, Men tycker de har regnat färdigt för den här sommaren..



Oh yes ; )

Kommentera inlägget här :