Trotsålder vs kan själv.

publicerat i Kevin;
Kevin har kommit in i en blandning av trotsålder och "kan själv" ålder. Inte nog med att man ska få stå ut med att dem inte ska göra saker, utan man ska få stå ut med att när dem väl ska göra sakerna så ska dem göra det själva. Nu ikväll så har Kevin trotsat med att han inte vill ha vällingen. För att vara snäll mot honom så tänkte jag, fine - han får äta den i mitt knä, plus att det kan vara mysigt med lite närkontakt. Men inte då. Då blev han helt vansinnig och gormade ; "KAN SJÄLV!". Mamma som jag är så la jag honom tillbaka i sängen och sa "Bevisa det då!". Nu ligger han och snuttar på vällingflaskan och låssas blundar när jag tittar på honom. Han är för go helt enkelt min grabb, trots att vi har våra upp och nedgångar i livet så är han bäst. Hur som helst så var det en ganska dålig gämnförelse, men det är principen som gäller, tänk er detta ett hundratals gånger om dagen och ibland är det petitesser, och ibland lite större saker i större tappning, som att bre smör på mackan. Tänk så lång tid det ska ta för dem innan dem förstår att dem faktiskt inte kan bre smörgåsen själv och att det är okej att fråga om hjälp. Men inte då, trots vs kan själv tillhör uppenbarligen en tvåårings utveckling, samtidigt som jag tröttnar snabbt som attan...

Kommentera inlägget här :