Vila kan man göra när man är död.

publicerat i Vardag.;
Uppenbarligen så sitter jag här igen med tanke på att jag skriver några rader igen. Jag fick inte mer än lägga mig i sängen förrän nästa arbetspass startats igång. Den här gången gällde det att slipa klart bordet, förlängningsskivan och bordsbenen så att det bara är att fixa klart resten sen. Så nu är bordet klart i alla fall och mina händer är totalt döda - underbart att veta att man lever i alla fall. Sova kan man som sagt göra när man är död.

Våran granne har kommit över på besök och sitter och snackar med morsan och farsan på framsidan. Jag sitter full i spån och puts från bordet och funderar på att ställa mig i duschen och skölja av mig en snabbis. Men vi får se hur det blir med den saken då jag verkligen inte orkar just nu. Det lär inte heller bli någon mer sömn för mig förrän ikväll då jag ska sova för natten. Det lutar åt att det blir en tidig kväll. Men det har jag som sagt sagt tidigare och förvånat mig själv. Samtidigt är det lördag och livet leker vidare. Jag kan sova när jag är död.

Puss&Kram.

Kommentera inlägget här :