Elakare får man leta efter.

publicerat i Kevin;
Jag har suttit och gått igenom varenda godnatt visa som mitt register kan, under tiden så har han slagit mig och sparkat mig på alla kroppsdelar jag har, han har ljugit för mig och skrikigt så att grannarna nästan anar onåd. Nej det är ingen fara, det är bara Kevin som är i sin trotsålder. Bara och bara. Snacka om att man får stå ut med mycket som mamma. Men när han började nypas och rivas då jag satt och läste ur pippi långstrump för honom så gick min gräns. Nu får han ligga och tjura i sängen fram tills dess att han somnar på eget bevåg. Jag orkar inte med en minut till. Inte nog med detta så började han även spotta och svära nu ikväll (?) vad har hänt med min fina lilla kille?

Jag har tagit kvällen i akt att berätta om Alfons Åberg för honom och att Alfons minsann aldrig slåss, svär eller gör större ljud ifrån sig, för då är man elak. Han förstod nog både vem Alfons var och hur man är när man är elak. I think I've cought a devil in his eyes. Nej nu vill jag bara att han ska somna så att man slipper alla slag och knytnävar. Att man står ut som mamma?

Tack mamma för att du stod ut med mig.

Kommentera inlägget här :